بهره ‌برداری ازاقامتگاه بوم‌گردی روستای گل‌ افشان شهرستان مهریز

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / در گردشگری و سرمایه گذاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ در مراسم افتتاح این اقامتگاه بومگردی "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: هر فرصت اشتغالزایی که از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در استان ایجاد شود برای مسئولان بخش دولتی ارزشمند و قابل ارج نهادن می باشد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مسئولان ارشد استان به مقوله گردشگری، گفت: باید نرم‌افزار و برنامه‌‌ی گردشگری استان به نحوی تدوین شود که گفتمان واحدی در این حوزه بین لایه‌ های مختلف مدیریتی استان ایجاد و رونق مناسبی را در این بخش ایجاد کند.

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنانش به جاذبه ‌های گردشگری و طبیعی استان به ویژه در منطقه ییلاقی گل‌افشان اشاره کرد.

"محمد علی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این مراسم با اشاره به ایده‌ی خوب ایجاد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی، این صنعت را پاک و دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی مناسب خواند و اظهار کرد: در صورت بهره‌گیری مناسب از این بخش می‌توانیم استفاده بهتری از ظرفیت‌ های گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ی استان داشته باشیم.

وی افزود: تلاش سرمایه‌گذاران این مسئولیت را بر دوش دولتمردان می‌گذارد که حداکثر مساعدت و همراهی را با آنها داشته باشند به ویژه در مورد آنهایی که می‌توانند موجب تحول اقتصادی و اجتماعی در منطقه نیز بشوند.

طالبی به پتانسیل این اقامتگاه‌های بومگردی برای تبدیل شدن به منافع مشترک بین اهالی منطقه اشاره کرد و گفت: مشارکت اهالی در توسعه چنین فضاهایی ضمن رونق بخشی اقتصادی و اجتماعی به منطقه، مشارکت اجتماعی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

"سید مصطفی فاطمی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد  نیز با اشاره به پیشتازی استان در مقوله ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در کشور، گفت: زمانی که آیین‌نامه ایجاد بومگردی ‌ها در کشور ابلاغ شد، استان یزد دارای ۴۵ بومگردی فعال بود و اینک تنوع و روحیات مختلف بوم‌گردی‌های استان به نوبه‌ی خود تبدیل به نوعی جاذبه برای گردشگری استان شده است.

وی با اشاره به این که در آینده نزدیک تعداد بومگردی ‌های استان به ۲۸۵ مورد خواهد رسید، نقش ایجاد این مراکز اقامتی گردشگری در مناطق روستایی را علاوه بر عامل برای اشتغالزایی، حفظ و ماندگاری روستاها خواند به نحوی که در برخی از روستاهای استان منجر به مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستا‌ی شان شده است.

«سید محمد رستگاری» فرماندار شهرستان مهریز نیز طی سخنانی با اشاره به این که گردشگری اولویت اول سند توسعه شهرستان مهریز است، اظهار کرد: متاسفانه شهرستان مهریز علی‌رغم توانمندی ‌ها و قابلیت‌ های بالای گردشگری در بحث زیرساخت ‌های این صنعت به ویژه در بخش ‌های روستایی و مناطق ییلاقی با مشکلاتی مواجه است.

وی بومگردی روستای گل‌افشان را اولین بومگردی در دهستان میانکوه بخش مرکزی مهریز خواند و گفت: در این دهستان ۱۰ روستایی ییلاقی و دیدنی وجود دارد که عمدتاً هم‌ استانی ها در ایام تعطیل از آنها برای اوقات فراغت خود بهره می‌گیرند ولی خوشبختانه با ایجاد چنین مجموعه ‌های اقامتی در این منطقه می‌توانیم شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت ‌های گردشگری این مناطق باشیم.

رستگاری به وجود ۷۰ درخواست ایجاد بومگردی در شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت مورد از این اقامتگاه‌ های بومگردی در شهرستان مورد بهره ‌برداری قرار گرفته است .

وی به اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد از این نوع تسهیلات در حوزه گردشگری شهرستان تخصیص یافته و هزینه شده است .

فرماندار شهرستان مهریز در بخش دیگری از سخنانش نیز علت افتتاح زودهنگام این مجموعه در آستانه ماه محرم را استقبال زیاد متقاضیان استفاده از این بومگردی ذکر کرد.

گفتنی است، در این مراسم "احمد پهلوانیان" مدیر کل صدا و سیما، "مهدی جمالی‌نژاد" شهردار و "غلامعلی سفید"رییس شورای شهر یزد، "محمدرضا شفیعی" رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، معاونان فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و نیز بخشدار مرکزی شهرستان مهریز و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

آخرین مطالب

تدوین برنامه مرمت مرحله‌ای بازارچه تاریخی حاج میرزا هادی اردکان

عملیات مرمت اضطراری باغ تاریخی حمص در بافق آغاز شد

بررسی پیشینه باستان‌شناختی شهر تاریخی یزد در بیست و نهمین نشست کمیته تاریخی‌فرهنگی

معاون گردشگری کشور:
گردشگری محرم در یزد ظرفیت مهم توسعه فرهنگی و اقتصادی است

جمع‌آوری مناره‌های الحاقی مسجد جامع ابرند آباد؛ گامی در مسیر احیای اصالت تاریخی بنا

نشست تخصصی گردشگری با فعالین بخش خصوصی یزد

بازدید معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از بافت تاریخی یزد

بازدید معاون گردشگری کشور از باغ جهانی پهلوان‌پور مهریز

برگزاری نشست شورای راهبردی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان یزد

بازدید معاون گردشگری کشور از مجموعه گردشگری نیر زیبای من

بازدید معاون گردشگری کشور از مجموعه گردشگری آریا باغ آقا هاشم تفت

گردشگری در اولویت سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور قرار دارد