ورود بیش از ۵۰ هزار گردشگر خارجی در شش ماه نخست سال ۹۶ به شهر تاریخی جهانی یزد
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از پنجاه هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای سالجاری تاکنون به شهر تاریخی جهانی یزد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "محمدرضا نصیری" در این خصوص گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری ۵۱۸۲۰ نفر گردشگر خارجی وارد استان یزد شده که این آمار نسبت به سال گذشته که ۴۷۰۱۷ نفر بوده یازده درصد رشد داشته است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه عمده این گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین و هلند هستند، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱۳۵۰۰ نفر گردشگر به استان یزد سفر کردند که امسال با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و همچنین تفاهم خوب سه استان فارس، اصفهان و یزد و تشکیل مثلث طلایی گردشگری پیشبینی میشود تا پایان سال جاری حدود ۱۴۰ هزار نفر به استان یزد سفر کنند که نسبت به سال گذشته با رشدی معادل ۲۰ درصد همراه خواهد بود.
نصیری تحقق این امر را نیز در ایجاد زیرساخت هایی در بخش های اقامتی و بین راهی دانست و اذعان داشت: ایجاد واحدهای اقامتی در سطوح چهار و پنج ستاره و طرح توسعه آنها و همچنین ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی از برنامه ها و اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان در سالجاری می باشد.
او در ادامه از ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهرستانهای اردکان، میبد و یزد خبر داد و تصریح کرد: بحث بهسازی و بازسازی سرویسهای بهداشتی بینراهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمعهای خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کاری قرارگرفته است.
این مقام مسئول همچنین حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و بازاریابی و تبلیغات در این بخش را از برنامه های این اداره کل در راستای توسعه گردشگری استان عنوان کرد و گفت: موضوع تبلیغات و اطلاعرسانی از اهمیت خاصی برای ورود گردشگران به استان برخوردار است به نحوی که استان یزد باید به گردشگران شناسانده شود و فرهنگسازی لازم در این زمینه برای پذیرش گردشگر صورت گیرد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله شاهد افزایش ورود گردشگران به استان یزد باشیم؛ که در این راستا تعامل و همبستگی کامل همه دستگاههای مرتبط با موضوع را میطلبد تا ضمن امنیت گردشگران در بحث ارائه خدمات بهتر برای گردشگران پیشگام باشیم.