صنایعدستی برند معرفی شهرهای یزد باشد/ نوروز فرصت مناسب معرفی ابن ظرفیتها به گردشگران
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد بابیان اینکه باید با تکیهبر صنایعدستی، شهرهای یزد را برندسازی کنیم، گفت: «نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیتها به گردشگران داخلی و خارجی است.»
به گزارش روابطعمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، احمد آخوندی روز شنبه ۲۱ اسفندماه بابیان اینکه شهرهای بافق و اردکان اخیراً با عناوین شهر دست بافتههای حصیری و شهر دست بافتههای سنتی به ثبت رسیدهاند، اظهار کرد: «یکی از ظرفیتهای مهم توسعه گردشگری در تمام شهرستانها و شهرهای یزد، صنایعدستی است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد با اشاره به اینکه امروزه جایگاه صنایعدستی در اقتصاد کشورمان بسیار بالاست تصریح کرد: «یکی از مهمترین عوامل لزوم توجه به اقتصاد صنایعدستی ایجاد مشاغل خرد و خانگی بهخصوص برای بانوان است.»
آخوندی با اشاره به اینکه صنایعدستی باید برند معرفی شهرهای یزد باشد، خاطرنشان کرد: «لازم است صنایعدستی هر شهر، معرف گردشگری در سطح ملی و بینالمللی باشد.»
او با اشاره به اینکه ثبت ملی شهرهای استان یزد با عناوین صنایعدستی گام بلندی در معرفی این ظرفیتها در سطح ملی است یادآور شد امروزه برندهای متعددی برای شهرهایی مانند بافق و اردکان در یزد وجود دارد، اما ثبت ملی این شهرها با عنوان صنایعدستی دربردارنده گستره مهمی شامل طیف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن شهرهاست که میتوانیم بر این ظرفیتها در راستای توسعه صنایعدستی سرمایهگذاری کنیم.
آخوندی در پایان با تأکید بر اینکه تمام شهرستانهای یزد قابلیت ثبت برند خود با عناوین صنایعدستی بومی خود رادارند، گفت: «نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیتها به گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن باید با پایش و بررسی درست، با استفاده از این ظرفیتها، بازارهای هدف را شناسایی کنیم.»