تفکر حاکمیت مقابل گردشگری نیست
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بابیان اینکه مقام معظم رهبری بارها نسبت به گردشگری سخنان خوبی داشتند، گفت: این سخنان بهخوبی نشان میدهد که تفکر حاکمیت مقابل گردشگری نیست.
به گزارش روابطعمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی ظهر روز شنبه ۱۰ دیماه در نشست جمعی از فعالان گردشگری یزد که در ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد برگزار شد، بابیان اینکه در وزارت میراثفرهنگی کمیته گردشگری بحران را تشکیل دادیم، گفت: در خصوص گردشگری بحران مسئله این است که شرایط کنونی مانند قطعی اینترنت، حوادث اجتماعی و… باعث شده تا گردشگری بحران اتفاق بیفتد.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه همراهی هیئت دولت در تعطیلی پنجشنبهها خصوصاً استاندار یزد اقدام بسیار خوبی است، گفت: باید دفاتر خدمات مسافرتی یزد تخصصی برای پنجشنبههای تعطیل برنامهریزی کنند تا بتوانیم بومگردی ها و روستاها را ذینفع گردشگری در این دوران کنیم.
فاطمی با بیان اینکه گردشگری در بحرانهای اخیر آسیب زیادی دیده گفت: گردشگری را باید از سیاست جدا کنیم، چراکه هر نوع وابستگی منجر به آسیب میشود، در عین حال یزد در این شرایط بهخوبی مدیریت شده است.
او با بیان اینکه باید برند یزد را از کل کشور جدا کنیم و بتوانیم برای معرفی آن برنامهریزی کنیم، گفت: باید برند پرشیا را در نمایشگاههای بینالمللی تقویت کنیم و ایران عزیز و واقعی را به دنیا معرفی کنیم.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها نسبت به گردشگری سخنان خوبی داشتند، گفت: این سخنان و مطالب بهخوبی نشان میدهد که تفکر حاکمیت، مقابل گردشگری نیست و اگر اتفاقی جز این میافتد به برخوردهای سلیقهای بستگی دارد.
او با تأکید بر اینکه بخش حاکمیتی و دولتی یزد نیز مانند بخش خصوصی بهخوبی توانسته شاخصهای بالایی در حوزه گردشگری کسب کند گفت: استاندار یزد مصداق بارزی از این مسئله است و به نظر میرسد این ظرفیت بهخوبی میتواند منجر به رشد این صنعت شود.
فاطمی به لزوم برنامهریزی برای گردشگری در نوروز تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نوروز با ماه رمضان همراه خواهد شد لازم است برنامهریزی بسیار خوبی برای آن انجام شود و از این فرصت بهخوبی بهره ببریم.
او به لزوم توجه به برند یزد اشاره کرد و گفت: برند باید بهگونهای باشد که همه اقشار آن را بپذیرند و از طرفی بتواند بیانگر واقعیتهای مربوط به این حوزه باشد.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با تأکید بر اینکه از اصطلاح «گردشگری وضعیت خوبی ندارد» فاصله بگیریم، گفت: باید برای پایان دیماه، تبلیغات و سفرهای خوب برنامهریزی کنیم.
او با بیان اینکه ۶۰هزار مترمربع بنر چاپشده است، گفت: تصاویر بناهای تاریخی و شهرهای متعدد گردشگری را چاپ و در تبلیغات استفاده کردیم.
او با اشاره به اینکه طرح حراجی سفر در حال اجراست، گفت: در بستههای سفر آخر هفته، برای شهروندان یزدی کار کنیم، بخصوص گردشگری نجوم و روستایی میتواند اجرایی شود.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه پنج محور گردشگری در یزد داریم گفت: این محورها شامل محور گردشگری شهر جدید، روستاگردی، گردشگری هنری و… است و باید اجرا شوند.
او گفت: اگر خوب پیش برویم میتوانیم با تعطیلات پیش رو یزد را در چرخه گردشگری بهخوبی مدیریت کنیم.
انتهای پیام/