تسهیلات جدید در دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری استان یزد
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد از ابلاغ دستورالعمل جدید صدور و تمدید پروانه بهره برداری به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "محمد رضا نصیری" در این خصوص گفت: دستورالعمل جدید صدور و تمدید پروانه بهره برداری دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری که در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور و تمدید مجوزها و در اجرای وظایف و تکالیف مندرج در ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و با استناد به مواد ۱، ۲، ۳۰ و ۳۵ آئین نامه نظارت برتاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب بیست و هفتم خردادماه ۱۳۸۰، مشخص و مصوب شده است جهت اجرا به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری استان یزد ابلاغ شد.
سرپرست معاونت گردشگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه گفت: در این دستورالعمل آمده است که سوابق اجرایی در خصوص تنظیم برنامه های مسافرتی، فروش بلیط مسافرتی، ذخیره مکان(رزرو جای مسافر) و هرگونه اقدام دیگر مربوط به خدمات ترابری مسافر (بند الف) و نیر ثبت نام، تنظیم و انجام مسافرت های زیارتی به خارج از کشور، ذخیره مکان و هرگونه خدمات زیارتی (بندپ) و جهت متقاضیان تاسیس دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (بند ب) جزء سوابق مرتبط محسوب می گردد.
نصیری به تبصره نیاز نداشتن فارغ التحصیلان رشته های گردشگردی در مقاطع کارشناسی و بالاتر به ارائه سوابق اجرایی در این دستورالعمل نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است که ملاک عمل در خصوص اشخاص حقوقی شرایط مندرج در ماده ۴ آئین نامه ناظر بوده، لذا داشتن شرط سهام و همچنین مدرک تحصیلی کارشناسی برای مدیرعامل الزامی نمی باشد با این حال لازم است حق امضای کلیه اوراق عادی، اداری و تمامی اسناد مالی تعهدآور شرکت را شخصا یا به اتفاق یکی از اعضای هیات مدیره داشته باشد.