به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "محمد رضا نصیری" در این خصوص گفت: براساس تفاهم نامه "مثلث طلایی گردشگری" که بین جامعه هتلداران استان های فارس، یزد و اصفهان منعقد شده است مردم این سه استان تا پایان سال جاری برای رزرو هتل در هرکدام از استانهای فارس، اصفهان و یزد از تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی برخوردار میشوند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان درصد اشغال هتل ها کاهش پیدا می کند، اظهار داشت: از فرصت زیبایی فصل پاییز و جاذبهها و تفریحات زمستانه در استان های کشور به خوبی استفاده نمیشود و همین امر سبب می شود که تنها در فصل های بهار و تابستان جذب گردشگر داشته و هتلها در دیگر ایام سال با کمترین میزان رزرو روبهرو باشند.
نصیری در ادامه توسعه صنعت هتلداری را از زیرساخت های مهم صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: ایجاد واحدهای اقامتی در سطوح چهار و پنج ستاره و طرح توسعه آنها و همچنین ایجاد مجتمعهای خدمات رفاهی بینراهی از برنامهها و اولویتهای اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در سال جاری می باشد.
او در پایان از ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهرستان های اردکان، میبد و یزد خبر داد و تصریح کرد: بحث بهسازی و بازسازی سرویسهای بهداشتی بینراهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمعهای خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کاری قرارگرفته است .













