بستههای حمایتی دولت برای مشاغل آسیبدیده از کرونا
وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در دیدار با نماینده ولیفقیه در استان یزد، گفت: «با توجه به آسیب شیوع کرونا به مشاغل مختلف، دولت بستههایی برای حمایت از مشاغل و بخشهای آسیبدیده در نظر گرفته که امید است بهوسیله آن شاهد رونق دوباره کسبوکارها باشیم.»
بهگزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد،
دکتر مونسان در دیدار با آیتالله محمدرضا ناصری امامجمعه و نماینده ولیفقیه در استان یزد روز شنبه ۴ بهمنماه ۹۹ با اشاره به رکود بخشهای مختلف صنعت گردشگری پس از شیوع بحران کرونا، از همکاری و همراهی فعالین این بخش با وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرد و افزود: «اماکن اقامتی و هتل ها علی رغم مشکلات و صدماتی که به آنها وارد شده بود، اما درزمینهی رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و حتی اعلام آمادگی جهت فعالیت بهعنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی اقدامات شایسته ای انجام دادند.»
دکتر مونسان ادامه داد: «گردشگری و صنایعدستی از بخشهایی هستند که با شیوع این ویروس بسیار آسیبدیدهاند، اما دولت بستههایی را برای حمایت از آنها در نظر گرفته که امیدواریم شاهد ترمیم آسیبها و رونق دوباره فعالیت آنها باشیم.»
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در این دیدار به افتتاح پروژههایی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این سفر دو روزه اشاره و در پایان از اقدامات استاندار یزد در راستای حمایت از گردشگری و فعالین این صنعت بخصوص در دوران سخت شیوع بحران کرونا تقدیر و تشکر کرد.
در این نشست آیتالله ناصری امامجمعه و نماینده ولیفقیه در استان یزد با اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری یزد، افزود: «گردشگران و مسافرانی که به یزد سفر می کنند می توانند به عنوان سفیران فرهنگی، زمینه ترویج فرهنگ ناب یزد و پیشینه فرهنگی ایران اسلامی را ایجاد کنند، لذا باید راهنمایان تور به نکات فرهنگی، افزایش آگاهی و سطح اطلاعات خود و رواج اخلاق و روحیه مردم داری توجه ویژه داشته باشند.»
امامجمعه و نماینده ولیفقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رواج رشته های مختلف صنایع دستی در هر روستا و منطقه از استان یزد، اظهار داشت: «اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، می تواند یک منبع درآمد خوبی برای استان و مردم آن مناطق باشد.»
آیت الله ناصری ادامه داد: «تنها مشکلی که در صنایع دستی وجود دارد این است که راهبردهای بازاریابی برای این نوع از صنایع تدوین نمی شود و شاید معرفی این محصولات و فروش آنها چندان در اولویت قرار نمی گیرد. به همین دلیل ، هنرمندانی که به تولید این محصولات مبادرت دارند، برای پیدا کردن بازارهای مناسب برای محصولات خود دچار مشکلات متعددی هستند. لذا وزارت میراث فرهنگی باید گروه های بازاریابی تشکیل و برای محصولات صنعتگران بازار فروش مهیا کنند تا با ارتقای سطح درآمد آنها رونق اقتصادی در این زمینه فراهم شود.»