به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، “سید مصطفی فاطمی” در این خصوص گفت: مردم میتوانند روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه از موزه ها و اماکن فرهنگی_تاریخی تحت پوشش و اختیار این اداره کل به صورت رایگان بازدید کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه اظهار داشت: این اقدام با هدف ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه ها اتخاذ شده و امیدواریم برنامه های هفته میراث فرهنگی انگیزه ای برای انس و آشنایی بیشتر هموطنان با آثار ارزشمند تاریخی و صیانت از آن باشد.
گفتنی است: کمیته بینالمللی موزهها (ایکوم) در سال ۱۹۷۷ روز ۱۸ ماه می میلادی برابر با ۲۸ اردیبهشت ماه را روز جهانی موزه ها نامگذاری کرده است.













