– معرفی فرهنگ و تمدن غنی و ظرفیت­های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و بهره گیری از مزیت ها و ظرفیت های آن برای تثبیت و ارتقاء جایگاه .

– توسعه نظام مدیریتی حقوقی یکپارچه، کارآمد و متکی بر مشارکت جامعه ذینفعان در بخش میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی، صنایع دستی و گردشگری متکی بر اصول اخلاقی، ارزش های ملی – اسلامی و منطبق بر معیارهای علمی، فنی و مقتضیات جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی .

-تقویت و تعمیق رابطه جامعه با مواریث و دارایی های طبیعی و فرهنگی و ارتقاء آگاهی های عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی بخش میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی و صنایع دستی و گردشگری.

-توسعه ظرفیت ها و ارتقاء قابلیت های موجود در زمینه های میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی، هنر و دانش سنتی و فناوری بومی، صنایع دستی و گردشگری.

-ایجاد نظام اقتصادی کارآمد، رقابت پذیر، باثبات، متوازن، رشد مستمر و پرشتاب بر پایه مزیت های نسبی فرهنگی و طبیعی کشور با مشارکت بخش غیردولتی و بخش خصوصی داخلی و خارجی.

-شناسایی، پژوهش و مستند سازی،معرفی، آموزش و ترویج حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه از میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی، هنرهای سنتی و صنایع دستی.

-اهتمام ملی و تقویت حس مسوولیت عمومی و جلب مشارکت همگانی در حمایت و صیانت، حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه از میراث فرهنگی، طبیعی، تنوع فرهنگی، تنوع منظر و زیستی .

-دستیابی به جایگاه واقعی بعنوان یکی از قطب های گردشگری از طریق توسعه کمی و کیفی گردشگری ، تنوع محصول و تطابق بازار با آن، ارتقاء کیفیت و استاندارد سازی خدمات گردشگری و تسهیل سفر.

-تعامل هدفمند و سازنده  در بخش میراث فرهنگی، طبیعی، صنایع دستی و گردشگری.

-توسعه نظام فراگیر و کارآمد تولید و توزیع صنایع دستی .

تاریخ بروزرسانی : ۳۱۹۷/۱۲/۱۰